Firma MontBlanc powstała w roku 1906 w Hamburgu. Od prawie 100 lat, za nazwą MontBlanc kryje się sztuka pisania oraz ośnieżony szczyt Mont Blanc, symbolizujący status wysokiej jakości marki z wyróżniającą się białą gwiazdką.
Klasyczne pióro MontBlanc, Meisterstück, wyprodukowane w 1924 roku, stało się obiektem kultu. Nie tylko z powodu klasycznego, ponadczasowego wzornictwa, lecz także z powodu niezapomnianych wartości, które są tak charakterystyczne dla całej kolekcji MontBlanc. Te wartości nabierają coraz większego znaczenia w naszym współczesnym, ciągle przyśpieszającym stylu życia; te wartości to tradycja, mistrzostwo wykonania i zrozumienie dla tak istotnych rzeczy jak myśli, uczucia, piękno i kultura. Każdy produkt MontBlanc stworzony przez te lata nosi w sobie świadectwo tych wartości.
Firma MontBlanc jest znana od pokoleń jako producent wysokiej jakości przyborów do pisania, a ostatnio także jako producent artykułów skórzanych i zegarków. W ostatnich latach asortyment produktów powiększył się i w swojej ofercie firma posiada także wysokiej jakości akcesoria piśmiennicze, zegarki jubilerskie, luksusowe artykuły skórzane i paski, biżuterię, okulary i perfumy. W ten sposób firma MontBlanc stała się dostawcą ekskluzywnych produktów, które odzwierciedlają wysokie zapotrzebowanie rynku na produkty wysokiej jakości, nowoczesne wzornictwo, tradycję i mistrzostwo wykonania.
MontBlanc ma swoje głębokie korzenie w kulturze pisania i z tego właśnie powodu tak bardzo angażuje się we wspieranie kultury. Poprzez swoją rozmaitą międzynarodową działalność, firma wnosi aktywny wkład do współczesnego życia kultury.
W chwili obecnej istnieje około 9000 autoryzowanych punktów sprzedaży detalicznej w ponad 70 krajach świata oraz ponad 200 butików firmowych Montblanc.
Montblanc to jedna z najsławniejszych luksusowych marek świata. Ta stuletnia marka zbudowała swą renomę dzięki ręcznemu tworzeniu wysokiej jakości akcesoriów piszących. Montblanc to jednak więcej niż tylko akcesoria do pisania. W swoim DNA zapisaną ma kreatywność i międzynarodowość, by przekraczać granice i odkrywać nowe terytoria.
Od kiedy marka została kupiona przez Richemont Group, rozwinęła się w niezwykłym tempie. Było to możliwe dzięki głównemu biznesowi, ale również dzięki polityce dywersyfikacji. Montblanc posiada w swoim portfolio wyroby skórzane, zegarki, biżuterię, zapachy. Działa w większości segmentów biznesu luksusowego, jednocześnie doskonale zarządzając swoim głównym przedsięwzięciem i zachowując osobowość i silne kody marki.
Montblanc zwraca się teraz do kobiet, młodszych odbiorców z różnych krajów i wszystkich kultur.
Wreszcie, dzięki poświęceniu kulturze i patronatowi sztuce, Montblanc jest jedną z najbardziej zaangażowanych luksusowych marek świata.
Historia
Firma powstała w roku 1906 w małej berlińskiej pracowni z inicjatywy: Augusta Ebersteina, utalentowanego inżyniera i Alfreda Nehemiasa przedsiębiorcy. Ci dwaj mężczyźni odkryli pierwsze wieczne pióro. Ich fascynacja była na tyle duża, iż postanowili zająć się produkcją i sprzedażą akcesoriów piszących w papierniach na terenie Niemiec oraz w ich własnym sklepie.
Claus Johannes Voss, sławny businessman odegrał kluczową rolę w gromadzeniu funduszy firmy. Nowym celem stała się sprzedaż łatwych w użyciu wiecznych piór, wykonanych w najwyższej jakości i w niewielkiej liczbie. Nazwa firmy brzmieć miała « Simplo Filler Pen Company ». Oficjalnie stworzona została ona w roku 1908.
1909: Lansowanie pierwszego nowoczesnego pióra wiecznego, które nie robiło kleksów: « Rouge et Noir ». Nazwa pióra w języku francuskim, jest doskonałym wyborem, ponieważ przywodzi na myśl wyższość, inteligencję, wysoki status materialny. Przywołuje również sławną książkę Stendhala « Le Rouge et le Noir ».
W tym samym roku po raz pierwszy wspomniana zostaje nazwa «Montblanc », najwyższy szczyt Europy, symbolizująca najwyższe standardy wymagane i spełniane przez markę.
1910: MONTBLANC, POCZĄTEK OPOWIEŚCI
Lansowanie pierwszego wiecznego pióra «Montblanc»: czarne pióro z biała końcówką. Montblanc staje się marką produkującą wszystkie instrumenty piszące, w ten sposób podkreślając swoją misję tworzenia i sprzedaży produktów o najlepszej jakości i najwyższym europejskim know-how. Montblanc staje się jedną z najlepszych międzynarodowych marek.
1913: NARODZINY GWIAZDY
Pojawienie się białej gwiazdy, która symbolizuje ośnieżony szczyt i 6 dolin Mont Blanc. Znak ten od razu stał się symbolem marki i najbardziej rozpoznawalnym z logo.
1924: NARODZINY MITU
Montblanc tworzy « Meisterstück » model. Meisterstück 149 wkrótce staje się symbolem sztuki kaligrafii. Niezależnie od upływającego czasu, Meisterstück pozostaje symbolem tradycyjnej perfekcji.
1929: Numer 4810 wygrawerowany został ręcznie na każdej stalówce pióra Meisterstück – jako odniesienie do MONT BLANC – znak wyjątkowej jakości. Od tego czasu wszystkie stalówki piór Montblanc wykonywane są ręcznie, ze złota i mają wygrawerowaną liczbę 4810.
Lata 30-te: Marka oficjalnie przyjmuje nazwę: «Montblanc Simplo Gmbh».
Lata, które nastąpiły po zakończeniu II wojny światowej poświęcone zostały na odbudowę i rozwój Montblanc. W czasie wojny większość warsztatów została zniszczona. Montblanc zmuszony jest przenieść zarówno sprzedaż jaki i produkcję.
Montblanc pozycjonuje się jako « trend setter » poprzez lansowanie« 60 Line ». Linia ta natychmiast staje się pierwszym, niekwestionowanym, powojennym sukcesem.
Lata 80: Sławna formuła « Montblanc – The Art of Writing » użyta zostaje po raz pierwszy.
Pióro wieczne – idealny instrument piszący –ponownie wzbudza zainteresowanie klientów.
Montblanc wykazuje też rosnące zainteresowanie sztuką i kulturą co widoczne jest w obejmowaniu patronatów nad przedsięwzięciami z dziedziny literatury, tańca i muzyki.
1990: Montblanc otwiera pierwszy sklep w Hong Kongu. W Paryżu i Londynie pojawiają się pierwsze europejskie butiki; jest to początek ekspansji Montblanc. Dzisiaj marka posiada ponad 350 sklepów znajdujących się w ponad 70 krajach.
2004: By walczyć z analfabetyzmem na świecie oraz by podkreślić ważność słowa pisanego, Montblanc, nawiązuje partnerstwo z UNICEFem, prosząc 149 osobowości takich jak: Michaił Gorbaczow, Bianca Jagger, Nadja Auermann i Luciano Pavarotti, by znaleźli chwilę aby napisać odręcznie wiadomość zaczynającą się od słów « Kocham pisać ponieważ… ».
2005: Montblanc lansuje pierwszą linię kobiecej biżuterii.
2006: Marka obchodzi setną rocznicę urodzin i wprowadza Montblanc Diamond – nową technikę cięcia diamentów nadającą kamieniowi kształt gwiazdy.
2007: Pierwsza kolekcja biżuterii stworzona wokół Montblanc Diamond.
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI MONTBLANC:
1990: GŁÓWNA DZIAŁALNOŚĆ INSTRUMENTY PISZĄCE
1992: AKCESORIA PISZĄCE
1995: WYROBY SKÓRZANE
1997: ZEGARKI
1998: AKCESORIA MĘSKIE, OKULARY
2001: ZAPACHY
2005: BIŻUTERIA DAMSKA
2006: MONTBLANC DIAMOND
Przybory do pisania MontBlanc blisko od stu lat towarzyszą ważnym wydarzeniom historycznym. Przy ich pomocy wielcy tego świata uświetnili swoim podpisem dokumenty decydujące o naszej historii.
- Do najsławniejszych z nich należał Pakt Ribentropp - Mołotow.
- Zasiadający w Białym Domu w latach 1961-1963 Amerykański Prezydent, John F. Kennedy, zarówno na co dzień, jak i od święta używał przyborów do pisania MontBlanc.
Również i dziś politycy używają piór, długopisów, cienkopisów i ołówków MontBlanc.
Należą do nich: była premier Wielkiej Brytanii: Margaret Thacher, królowa Elżbieta II, były Prezydent Rosji: Borys Jelcyn, hiszpańska królowa Zofia, Papież Jan Paweł II oraz wielu innych.
Także i polscy politycy posiadają przybory do pisania Montblanc. Na biurku Prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego znajduje się cały komplet przyborów do pisania oraz akcesoriów (takich jak kałamarz, czy też nóż do otwierania listów) Montblanc Meisterstuck. Pani Jolanta Kwaśniewska, również posiada przybory do pisania Montblanc.
16 kwietnia 2003 roku w Atenach Premier Leszek Miller piórem Montblanc podpisał Traktat Akcesyjny do Unii Europejskiej.
powiększ zdjęcie