Pochodzenie i ewolucja
1920 - Salvador Tous Blavi i Teresa Ponsa Mas otwierają mały warsztat naprawy zegarków w Manresa (Barcelona)
1965 - Salvador Tous y Rosa Oriol pobierają się i przejmują prowadzenie rodzinnego biznesu.
1985 - Pojawia się misiu TOUS wraz z którym rozpoczyna się ekspansja krajowa.
1987-1992 - Włączenie do rodzinnego biznesu czterech córek małżeństwa o imionach (Rosa, Alba, Laura i Marta).
1996 - Inauguracja pierwszego sklepu międzynarodowego.
2000 - Wylansowanie pierwszej kolekcji dodatków i akcesoriów.
2004 - TOUS posiada już 200 punktów sprzedaży i otwiera sklepy w Paryżu i w Nowym Jorku.
2007 - TOUS zatrudnia Kylie Minogue jako wizerunek dla marki.
2008 - Inauguracja nowej siedziby na potrzeby rosnącej firmy.
2010 - Misiu TOUS, ikona marki, obchodzi 25 urodziny.
2011 - TOUS zatrudnia J.Lo jako międzynarodowy wizerunek dla firmy.
Narodziny symbolu
W roku 1920 Salvador Tous Blavi i jego żona Teresa Ponsa Mas, otwierają niewielki warsztat naprawy zegarków, który powoli wchodzi w jubilerski świat. W roku 1965 Salvador Tous, syn założyciela, zawiera związek małżeński z Rosa Oriol. Ten utalentowany związek dzięki kreatywności i doświadczeniu tworzy nowy język jubilerski.
W roku 1985, Rosa Oriol inspiruje się tym co później będzie stanowiło jeden z emblematów marki:
"Podczas jednej z moich podróży zobaczyłam na wystawie pluszowego misia i przyszły mi na myśl słodkie wspomnienia z dzieciństwa. Dlaczego nie zrobić go ze złota? Miś stał się amuletem szczęścia dla milionów osób na całym świecie i również dla nas, oznaczał początek naszej międzynarodowej ekspansji. Nawet jeśli będziemy robić nowe kolekcje, misiu zawsze będzie obecny pod różnymi postaciami. Jest mi bardzo bliski."
Misiu TOUS: historia figurki
Wykreowany od serca i dla serca, Misiu wypełnił magią pudełka na biżuterię od 1985 roku. Po 25 latach historii stał się emblematem dla marki i sprawił radość wielu osobom, aż stał się jedną ze 100 figurek hiszpańskiego wzorca. Jego okrągły kształt i wzruszający charakter został zaprojektowany, aby przywołać najsłodsze wspomnienia z dzieciństwa. „Kto nie przytulał się do pluszowego misia w dzieciństwie?”
Misiu TOUS jest znakiem dla wielu generacji, symbolem szczęścia połączonym z najważniejszymi momentami w życiu dla każdej osoby, tak jak tłumaczy Rosa Tous, współfundatorka firmy: „Podczas jednej z moich podróży, zobaczyłam pluszowego misia na wystawie i pomyślałam jak dobrze by było zamienić go w klejnot. Przynosi miłe wspomnienia nam wszystkim oraz odzwierciedla styl naszej firmy, zabawny i magiczny oraz bardzo modny i elegancki. Nasza firma jubilerska kojarzy się z kluczowymi momentami w życiu każdej osoby, chwilami które są jedyne, a nasza misją jest osiągnąć idealne połączenie tych wspomnień oraz z radością jaką się czerpie z prezentu.”
W ciągu tych wszystkich lat i począwszy od pierwszych szkiców, Misiu był nieznacznie modyfikowany jeśli chodzi o jego proporcje, materiały i wykończenie, dostosowując go do każdej epoki. W roku 2009, TOUS wylansował TOUS Bubble Bear, który stanowi dużą ewolucje kreatywną Misia, nadając mu większych rozmiarów
Dzisiaj, 25 lat po jego urodzinach, Misiu jest obecny w sklepach TOUS w 45 krajach. Jego klasyczny wygląd zdobywał popularność w każdym zakątku świata. Figurka TOUS jest już uniwersalnym symbolem szczęścia i reprezentuje przyjemność z dawania o otrzymywania.
Model biznesu
Wzór biznesu TOUS polega na jego wysokim stopniu integracji pionowej. Oznacza to że 80% sprzedawanych produktów są własnej produkcji i są realizowane ręcznie w naszych warsztatach. TOUS doprowadza do końca wszystkie etapy procesu kreatywnego: proces badawczy, projekt, produkcja części, dystrybucja i sprzedaż.
Klient jest podstawowym priorytetem dla firmy. Z tego powodu, sklepy TOUS znajdują się w fazie zmiany stylu. Wielofunkcyjność przestrzeni i funkcjonalność, będą to nowe aspekty brane pod uwagę przez dekoratorów wnętrz podczas ich pracy.
Kluczowym elementem organizacyjnym jest sklep, starannie zaprojektowana przestrzeń aby spotkanie klienta z „prêt-à-porter” TOUS było komfortowe.
TOUS zobowiązany
- TOUS dba o pochodzenie surowca.
Proces Kimberley jest systemem certyfikatów utworzonym specjalnie do tego, aby konfliktowe diamenty nie wchodziły na rynek. Został utworzony aby dać gwarancję klientowi, że swoim zakupem nie finansuje wojny ani nadużyć praw człowieka. Pomiędzy 97% a 99% rynku znajduje się w krajach które należą do tego planu, a w TOUS pracujemy z dostawcami, którzy wdrożyli ten proces. Oprócz diamentów, TOUS sprawdza pochodzenie pozostałych metali oraz użytych materiałów.
- Zobowiązanie TOUS do zrównoważonego rozwoju.
W roku 2007 TOUS inauguruje nową siedzibę korporacyjną w starej fabryce tekstylnej El Guix w Manresa (Barcelona). El Cub, jeden z największych budynków w Hiszpanii, który się utrzymuje z energii geotermicznej. W ten sposób zastosowano kryteria bioklimatyczne oraz konstrukcyjne, które wspomagają oszczędność i skuteczność energetyczną. TOUS, jest firmą, która godzi życie rodzinne z pracą.
TOUS stanowczo popiera jednakowe możliwości dla wszystkich i prawie 10 lat temu był jedną z pierwszych firm, która do swojej struktury wdrożyła przedszkole. W nowej siedzibie, przedszkole potroiło zajmowaną przestrzeń.
Obecność Międzynarodowa
Obecny w 45 krajach w ponad 400 sklepach i w miastach takich jak Nowy Jork, Meksyk czy Tokio, TOUS posiada stałą siedzibę w Barcelonie.