D & G - znana dziś na całym świecie marka bierze swój początek od nazwisk dwóch sławnych Włochów: Domenico Dolce oraz Stefano Gabbana. Obaj spotkali się w Milano pracując dla tego samego projektanta mody. Dolce przybył z Sycylii, gdzie jego ojciec był krawcem i właścicielem małej firmy odzieżowej, (19-letni Domenico, syn sycylijskiego krawca został wyrzucony ze szkoły projektowania mody za brak postępów w nauce) Gabbana zaś przyjechał z Wenecji (Stefano, wówczas 23-letni student grafiki w Mediolanie, porzucił właśnie studia).
Razem uzbierali 2 mln lirów i założyli firmę projektancką.
Zadebiutowali w 1984 r. na pokazie młodych talentów w Mediolanie. Wzorcami do naśladowania byli dla nich Coco Chanel i Giorgio Armani. Sławę zyskali dzięki sukienkom w stylu lat 50. o wciętej talii oraz wyrazistym garniturom.
Do zawiązania się trwałej więzi pomiędzy nimi przyczyniły się m.in.: ten sam specyficzny, a zarazem indywidualny gust, te same zapatrywania, marzenia i idee.
W roku 1985 otwierają wspólnie pierwsze studio mody i angażują się w produkcję swej pierwszej kolekcji w fabryce Dolce Severino-ojca Domenico Dolce, która obecnie mieści się w Legano, w pobliżu Milano.
Ich pierwszy pokaz mody-damska kolekcja pret-a-porter, zorganizowany także w roku 1985, zapoczątkował ich dalszy wspólny sukces i utrwalił na stałe linię "D & G".
Sukces ten był wprost proporcjonalny do wytężonej i ogromnej pracy. Począwszy od tej kolekcji we wszystkich liniach-od ubiorów męskich, poprzez suknie ślubne do popularnej linii odzieży sportowej D & G - zaczął pojawiać się znak firmowy i logo firmy.
Od roku 1986 pokaz mody stał się stałym punktem w kalendarzu znaczących wydarzeń.
W roku 1989 wylansowali pierwszą kolekcję bielizny damskiej i strojów kąpielowych, a w roku 1990 kolekcję mody męskiej.
Po tych pokazach projektanci otwierają sieć boutiqów na całym świecie. Pierwszy z nich powstaje w Milano, następne w Hong Kongu, Singapurze, Londynie, Rzymie, Paryżu, Tokio oraz w Nowym Yorku.
W 1992 roku Dolce & Gabbana rozpoczynają produkcję własnych perfum na licencji. Rok póżniej perfumy te otrzymują nagrodę Międzynarodowej Akademii Perfum za najlepszy zapach roku wśród linii damskiej.
Następnie w roku 1994 rozpoczynają produkcję linii kąpielowej "Ligne de Bain". w roku 1994 wspólnie projektują - na licencji - linię "D & G by Dolce & Gabbana" dla ludzi młodych: wówczas też prezentują pierwszą D & G - kolekcję mody damskiej i męskiej.
Kolejny sukces przynosi rok 1995, kiedy lansują - również na licencji - nową linię "Dolce & Gabbana J & ANS" dla kobiet i mężczyzn.
W tym samym roku otrzymują także kolejną nagrodę Międzynarodowej Akademii Perfum, tym razem za "Dolce & Gabbana Pour Homme" - jako najładniejszy zapach i najładniejsze opakowanie roku.
W roku 1996 zostaje zawarte porozumienie na wyłączną dystrybucję linii Dolce & Gabbana do Japonii.
W tym samym roku przypadła dziesiąta rocznica ich wspólnej działalności. Z tej okazji zostaje wydana książka "Dziesięć lat Dolce & Gabbana", która ukazuje się we Włoszech, Anglii i Niemczech, a ich kolekcja ukazała się w najbardziej prestiżowych magazynach mody.
W pażdzierniku 1997, po raz kolejny z rzędu, Dolce & Gabbana zostają okrzyknięci przez czytelników brytyjskiego magazynu FHM najlepszymi projektantami roku.
Z końcem roku 1997 rozpoczynają we Włoszech produkcję nowego zapachu "By Dolce & Gabbana" linii męskiej i damskiej.
By Dolce & Gabbana to dwa nowe zapachy, dwie niedoścignione agresywne wersje.
Wolny duch zebry dla Niego i kocie piękno leoparda dla Niej.
Dwie okrągłe buteleczki ze swym imitującym naturę wzorem, stworzone by ukryć w sobie ten niepowtarzalny zapach.
Na stawiane im często pytania: "Dlaczego wzory zwierzęce?" - odpowiadają: "Nie wiemy! Być może dzikość jest w nas - pomimo, iż skrywa się głęboko".
Na ciuchy ze znaczkiem D&G doczekali się też najmłodsi - w styczniu 2001 roku do marki Dolce&Gabbana dołączyły kolekcje dziecięce.
Wśród przyjaciół projektantów, chętnie noszących ich kreacje spotykamy tak znane nazwiska jak: Isabella Rosselini czy Madonna, która wystąpiła w ubiorze zaprojektowanym przez Dolce & Gabbana w teledysku swojej piosenki "You'll see".
Marka Dolce&Gabbana zyskłała rozgłos, gdy w 1991 r. Madonna założyła jeden z ich wysadzanych kamieniami gorsetów, satynowy prochowiec, pończochy i podwiązki.
Później firma wykonywała kostiumy na jej trasy koncertowe i dotąd ubiera piosenkarkę.
Ich klientkami są też Kate Winslet, Angelina Jolie, Kylie Minogue, Whitney Houston, Jennifer Lopez, Demi Moore, Nicole Kidman i inne.
Większość czasu projektanci spędzają w swej XIX-wiecznej willi w Milano. Jest to swego rodzaju twierdza, z której kierują i zarządzają całym biznesem.Tutaj powstają wspaniałe kolekcje, tutaj też zapraszają gości, udzielają wywiadów dla prasy. Podróżują głównie w sprawach służbowych.
W wypowiedziach na temat swej kolekcji Dolce twierdzi, iż nie możemy zaprojektować elegancji. Jest to coś, co tkwi w nas samych: coś, co kultywujesz, kiedy w pełni uświadomisz sobie kim jesteś
Pełna świadomość - kim są - jest prawdopodobnie sukcesem Dolce & Gabbana.
Z dniem 1-go lipca 2006 roku firma Procter & Gamble Prestige Products stała się licencjonobiorcą marki Dolce & Gabbana.